Tuesday 31 January 2012

Pertanyaan Hati.....

Terbayang wajah mu
Takkala ku duduk keseorangan
Bertemankan bunyian angin sang malam
Terdetik persoalan dihati
'Apakah kabar mu??
Apakah cerita baru mu??
Lantas fikiran menjawab bahawa
si dye sentiasa dalam keadaan baik.
Tiada cerita lain selain kamu
Sentiasa Merindui dan teringat akan-Nya

Hati bertanya kembali
Adakah dapat aku mendengar
Gelak tawa-Nya??
Adakah dapat aku melihat lagi
Senyuman terukir di raut wajah-Nya??
Lalu mulut dan mata berkata tanpa ketakutan
Jika diizinkan Tuhan kau akan
Kembali mendengar gelak tawa-Nya
Dan jika itu rezeki kamu
Maka akan sentiasa engkau
Melihat senyuman-Nya

Hati bertanya lagi
Adakah aku masih bisa
mendengar alunan suaraNya??
Bisakah aku untuk sentiasa
Meneliti setiap bebelan-Nya
Maka telinga menyapa dengan
Penuh keyakinan
Denhan kekuasaan allah
Jika Allah mengizinkan
Makaitu adalah milik kamu.

Lantas lubuk hati paling dalam berdoa
Jika diberi kesempatan
Izinkan aku tuk mencintai-Nya
Hingga ke akhir hayat ku dan
Jika dye bukan milik ke maka
Izinkanlah aku tuk mengingati-Nya
Hingga ke akhir nafas ku ini....

No comments:

Post a Comment