Friday 23 December 2011

Sakit bertandang lagi....

Salam Jumpe lagi di blog yg serabot ini.....
pae kabar korang sume??amin sehat lah ye hendaknye....
Oueky today............eh eh eh bkn today but this week
aku xsehat da satu hall then mak cik aku pown sakit da 2 hal...hal paling teruk is my mum kne jaga 2orang yg penting dalam satu mase..ish2....
kesian mak aku.....
patoto aku yg jaga dye and mak cik aku nie terblk pulok beliau yg kne jaga aku nan mak cik aku....
tp ape ley wat kan aku da sakit.....
bg korang maybe teruk kan aku nie..ner xnya mak yg kne jaga aku...
tp teruk lagi sakit aku..hah!!pap isnin ptg blk kerja kne hujan...
ala omentik nyer then mlm kawan aku mintak tolong bank in duit...
dgn baik hati berbesar tapak tangan aku pi lah tolong...KAWAN kan....
mlm tu pown kne ujun....sebenarnya bkn time tu jer da dari minggu2 lepas pun da kne ujan tp aku sombong dan angkuh sgt ceritanye kne ujan pown masih degil  xmo amik vitamin kan padah kau degil Adah kan skunk da demam + selsema+batuk +sengal2.....tp ape ley buadd dari aku ikotkan kehendak sakit tu makin parah kan bek aku lawan....dan hasilnye sehingga saat ini still xok lagi...aduh.....
seb bek Malaysia turun hujna xturun salji,if turun salji kempunan lah nk dok men salji kan....
hahahahahhahahaha
ok stop citer pasal salji...teruskan dgn kesakitan aku......isin kene ujan..selasa mlm abu jeng...jeng.....jeng......
mlm tetibe aku rase sakit dada yg teramat sakit.....sebeb last aku rase sakit at dada tu puwn da berlalu pergi selama 6 bulan....lagi parah kowt time tu aku at umah sorang2 coz mak aku g Terengganu..adeh....
mlm tu mmg sakit sgt2.......smp aku xtau nk habaq at mak aku cm ner..takot dye ssh hati...then biler dye tgk muka aku pucat semcm org *&%^ dye tny..aku diam jer xnk bg tau...tp makin sakit lak kan....so aku pi dapur minum 100plus...ok da lega sikit but after 2 or 3 hours letter mak ai sakit tu datang lagi...kali ni lagi teruk coz aku stop bernafas lebih kurang 10 minit..kau bayangkan..mmg perit.....after tue aku baru bg tau makn aku...mak aku pown cemas sgt2..ner xnya anak dye aku sorang jer kang papehal bapak aku slhkan dye lakkan???ok then mak aku sapu minyak angin....dye tny nk pi klinik or not tp aku ckp xyah ah coz mak aku kne jaga mak cik aku yg dah 3 minggu xsehat...then mak aku diam jer......

Malam tu ade gak mak aku cll bapak aku,
bapak aku ckp if sesak nafas ag sekali terus g GH..
bayangkan nk pi GH tu...serammmmmmm nie....cukop lah sekali aku pny pengalaman duk GH 1h1M.....
mmg xbest cm haremmm jer layanan nye...ish2...lambat 1 minit aku boley K.O dulu..ish2.......
tp mak aku ckp ha yelah...dlm hati mak aku (nk ke anknye nk pi GH) hehehehe


So after beberapa hari dada aku makin sehat da xde rase sakit lagi.....

P/S:if da ade tanda2 nk demam tu lebih baeek korang terus g klinik oueky jgn jadik cm aku yg degil sgt2 nie.....
Moral of the story..hargailah mereka yg sayang akakn kita sementara mereka still ade di sebelah kite coz when dorang da xde dan kita tidak pernah nk hargai so jgn lah kita nk menyesal......
=lihatlah betapabesar pengorbanan seorang IBU dan KAKAK.......

No comments:

Post a Comment